Vanaf € 50 gratis thuisbezorgd

Winkelwagen 0

Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling bij My Treasure Hunts?

Heb je een artikel in onze webshop gevonden? Dan bestel je dat eenvoudig en snel door het desbetreffende artikel aan te klikken en toe te voegen aan je winkelmandje. Selecteer indien nodig eerst de juiste maat en/of gewenste kleur. Je kan nu verder shoppen of je bestelling afronden. Wil je tijdens het shoppen een overzicht van de bestelling? Klik dan op het winkelmandje.

Klaar met shoppen? Open dan het winkelmandje rechts bovenin. In dit scherm kun je de bestelling wijzigen, annuleren of doorgaan met de betaling.

Bestelling afronden? Klik dan op de knop ‘ga door naar afrekenen. Heb je een kortingscode en/of cadeaubon dan kun je deze hier invoeren.

Nieuwe klant? Vul dan je gegevens correct in. Wij raden je aan om het vakje ‘maak een account aan voor later gebruik’ aan te vinken. Je gegevens worden dan automatisch bewaard voor je volgende bestelling.

Bestaande klant? Vul dan je e-mail adres en wachtwoord in. Wachtwoord vergeten? Voer dan jouw e-mail adres in en je krijgt een nieuw wachtwoord toegestuurd, dat kun je daarna altijd nog wijzigen.

Wanneer de bestelling is afgerond en bij ons binnenkomt, ontvang je een orderbevestiging per email. Hierin staat jouw afgeronde order met je gegevens. Vanaf dat moment wordt je bestelling bij ons samengesteld en klaargemaakt voor verzending. Als je betaling bij ons is verwerkt, wordt je pakketje verzonden.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Je bestelling wordt bezorgd door PostNL.

Handig om te weten: je kunt kosteloos een afwijkend afleveradres opgeven zodat je bestelling daar wordt geleverd waar het jou het makkelijkste uitkomt. Het afleveradres hoeft niet hetzelfde te zijn als het factuuradres. Zo kun je ook op je werk of bij de buren laten bezorgen.

Bestellingen binnen Nederland.

  • Alle bestellingen boven de €50,-  worden gratis geleverd
  • Bij bestellingen onder de €50,- betaal je €2.95 verzend-, en verpakkingskosten, mits je bestelling door de brievenbus past.
  • Past jouw bestelling niet door de brievenbus dan wordt dit automatisch pakketpost. Deze kosten bedragen €6,95.

De meeste sieraden & kleine producten passen natuurlijk door de brievenbus. Onze grotere artikelen (lifetsyle producten, tassen & kleding) zullen automatisch met pakketpost worden verzonden.

Let op! De verzending is voor eigen risico van jou als klant en heeft geen track&trace code. Als je je pakketje aangetekend en/of verzekerd wilt laten verzenden, kun je dat aangeven bij de afronding (checkout) van je bestelling. Wij raden aan bestellingen met een hoge waarde verzekerd te laten verzenden.

Bestellingen binnen Europa.

  • Brievenbuspost €5.95
  • Pakketpost €9.95

De meeste sieraden & kleine producten passen door de brievenbus. Onze grotere artikelen (lifetsyle producten, tassen & kleding) zullen automatisch met pakketpost worden verzonden.

Let op! De verzending is voor eigen risico van jou als klant en heeft geen track&trace code. Als je je pakketje aangetekend en/of verzekerd wilt laten verzenden, kun je dat aangeven bij de afronding (checkout) van je bestelling. Wij raden aan bestellingen met een hoge waarde verzekerd te laten verzenden.

 

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Wanneer een bestelling niet aan je wensen voldoet, kun je het product/de producten binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Omwille van hygiëne kunnen oorbellen niet worden geruild of geretourneerd. Alle artikelen dienen ongedragen, onbeschadigd en - indien dit redelijk zou zijn - in originele verpakking te worden teruruggezonden.

Je krijgt van ons het aankoopbedrag terug. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Het retourformulier kan hier worden gedownload.

Stuur de artikelen inclusief de pakbon en het retourformulier naar:

My Treasure Hunts
Schoolstraat 13c
2282RB Rijswijk

Na ontvangst van je retourzending wordt het bedrag direct teruggestort op de (bank)rekening / creditcard welke is gebruikt is tijdens het plaatsen van je bestelling. Dit duurt maximaal 5 werkdagen.

Let op! Wij accepteren geen  zverantwoordelijkheid voor pakketten die zijn zoekgeraakt in de post, zonder bewijs van verzending. Wij adviseren daarom om retouren terug te sturen met een track & trace.

 

Hoe kan ik vellig online betalen?

Bij ons betaal je veilig en vertrouwd op de volgende manieren: 

  • Ideal
  • Sisow overboeking
  • Paypal
  • Bancontact / Mister Cash
  • Creditcard

 

Van welke materialen zijn de sieraden gemaakt?

Al onze sieraden zijn nikkelvrij en worden gemaakt van 925 sterling zilver of brass.

925 zilver of sterling zilver is een legering van 92,5% zilver en 7,5% van een ander metaal, meestal koper. Zilver kan in loop der tijd gaan oxideren, maar kan worden gepoetst met een zilverdoekje.

Brass, ook wel bekend als messing, is een legering van koper en zink. Brass kan in loop der tijd gaan oxideren en krijgt hierdoor een vintage look. Hoe snel dit gebeurt hangt af van de zuurgraad van jouw huid. Vind je deze vintage look mooi, draag het artikel dan zoveel mogelijk. Wil je het sieraad weer glimmend hebben, poets deze dan regelmatig met een brasso. Dit is een metaalpoets speciaal voor brass.

Let op! De edelstenen in onze sieraden mogen niet in aanraking komen met deze metaal poets! 

Tip! Wil je het oxidatieproces tegengaan let dan extra op met schoonmaakmiddelen, make-up, parfum, haarlak en doe je sieraden af tijdens het zwemmen, sporten en huishoudelijke taken.

 

Waar worden jullie sieraden gemaakt?

Ons eigen label wordt met veel zorg en liefde gemaakt in ons atelier op Bali. Omdat veel afwerkingen nog met de hand worden gedaan, kan het zijn dat jouw sieraad iets afwijkt van de foto. Dit geeft het sieraad een eigen karakter. Niemand heeft precies dezelfde als jij!

Naast onze eigen sieradencollectie verkopen wij ook sieraden die we tegenkomen tijdens onze inkoop reizen.

 

Mijn artikel is defect aangekomen! Wat moet ik nu doen? 

Wanneer je iets kapot of beschadigd hebt ontvangen willen wij hier uiterlijk 3 dagen na leverdatum van op de hoogte worden gebracht. Na deze drie dagen kunnen wij niet meer aansprakelijk worden gesteld. 

 

Waar heb ik garantie op?

Ondanks onze strenge kwaliteitscontrole alvorens inkoop & productie in gang te zetten én het pakketje te versturen kan het voorkomen dat sieraden defect arriveren of defect raken na verloop van dragen. Hieronder vind je overzichtelijk waar wij garantie op geven:

Sieraden
Op onze 925 zilveren en/of brass sieraden zit een garantie van 3 maanden vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. Onze garantie dekt alleen materiaal- en productiefouten.  

 Wij geven helaas geen garantie op:

  • Breuk en/of vervorming (tenzij het een aantoonbare productiefout is).
  • Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling.
  • Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
  • Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
  • Beschadiging door het verkeerd gebruik van zilver en/of brass poetsmiddelen.

Om lang te kunnen genieten van jouw My Treasure Hunts sieraad, raden wij aan om zorgvuldig met je nieuwe sieraad om te gaan.

Tips: 

  • Wil je het oxidatieproces tegengaan let dan extra op met schoonmaakmiddelen, make-up, parfum, haarlak!
  • Doe je sieraden af tijdens het zwemmen, sporten, huishoudelijke taken en wanneer je gaat slapen.
  • Maak je sieraden nooit schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.

 

Fashion accessoires & kleding
Op alle artikelen in de categorie kleding &  fashion accessoires zit een garantietermijn van 30 dagen. Mocht binnen deze periode het artikel beschadigd zijn of er treedt een ander mankement op, stuur dan een mailtje naar info@mytreasurehunts.nl

Wij geven helaas geen garantie op:

  • knopen
  • pailletten & stenen
  • artikelen die verkeerd gewassen zijn
  • ritsen
  • beschadigingen en/of mankementen wegens onzorgvuldig gebruik
  • producten die vervaardigd zijn van vintage stoffen

 

Lifestyle
Op alle artikelen in de categorie lifestyle zit een garantietermijn van 14 dagen.

Wij geven helaas geen garantie op:

  • artikelen die verkeerd behandeld zijn
  • beschadigingen en/of mankementen wegens onzorgvuldig gebruik
  • producten die vervaardigd zijn van vintage stoffen
  • natuurproducten zoals bv onze opgezette vlinders

 

Sale
Wij geven geen garantie op items die in de sale zijn gekocht.